سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

موارد خطرناک بعد از جراحی بینی 

یکی از مهم ترین مشکلات در جراحی های زیبایی به خصوص جراحی بینی، موارد خطرناک بعد از جراحی بینی و یا پیامدهای منفی آن است   .

اگر بخواهیم واقع بینانه عمل کنیم و گزارش های واقعی ارائه کنیم، باید گفت که جراحی بینی مانند همه جراحی های زیبایی و درمانی دارای عواقب و اثرات منفی است که البته با انجام یکسری اقدامات مراقبتی می توان آن را کاهش دادکرد.

در ادامه برخی از عوارض و موارد خطرناکی که پس از جراحی بینی ایجاد می شود را برجسته کرده و راهکارهایی را ارائه خواهیم داد.

رینوپلاستی همانطور که از نامش پیداست یک عمل تهاجمی استاما این جراحی تاثیرات غیرقابل انکاری در زیبایی دارد و همچنین ظاهر افراد را بهبود می بخشد.عقیده بر این است که جراحی بینی دارای مزایا و اثرات مثبتی است که بسیاری از دختران و پسران از این جراحی بهره مند شده اند.

به طور کلی بین جراحی زیبایی بینی و جراحی بینی چاق تفاوت هایی وجود دارداما اشتراکاتی که در این دو جراحی وجود دارد کم نیست و در قسمت بعدی به موارد خطرناک بعد از جراحی بینی می پردازیم که در هر دو نوع جراحی بینی رایج است( استخوان و گوشت ) وجود دارد.

پیچیدگی های جراحی بینی

از جمله مهم ترین عوارض و موارد خطرناک که وقوع آن محتمل بوده و در موارد نادری رخ می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن بویایی

این عارضه یکی از مواردی است که به صورت طبیعی و موقت بروز می کنداما در موارد استثنایی این عارضه می تواند مدت زیادی طول بکشد و در زمینه ایجاد بویایی برای افراد مشکل ایجاد کند.

عدم تقارن در دو طرف بینی و در مجرای بینی

گاهی دیده شده است که به دلیل کم تجربگی پزشک، تقارن لازم بین دو طرف بینی وجود ندارد و در نتیجه باعث ایجاد ناراحتی در افراد می شود که در این موارد پزشکان توصیه می کنند که اولاً بیماران تا زمان تورم بینی صبور باشند. ناپدید می شود و نتیجه نهایی را می بینید. پس از درمان تورم، در صورت عدم هماهنگی، جراحی ترمیمی مورد نیاز است.

ایجاد سوراخ در سپتوم

در مواردی که جراحی زیبایی همزمان با جراحی بینی انجام می شود، گاهی خطر ایجاد سوراخ در تیغه بینی وجود دارد. (به اصطلاح تیغه بینی سوراخ می شود.) بنابراین این یکی از مواردی است که پزشکان باید نهایت دقت را داشته باشند تا دچار این مشکل نشوند.

تنفس دهانی

یکی از مهم ترین و شایع ترین مواردی که بعد از جراحی بینی رخ می دهد این است که فرد نمی تواند از طریق بینی نفس بکشد و از طریق دهان نفس می کشدتنفس پر سر و صدا استبرخی از این عوارض حتی پس از مدت کوتاهی نیز از بین نمی روند که برای مدت طولانی در فرد باقی می مانند.

عفونت

این یکی از موارد نادری است که بعد از جراحی بینی رخ می دهد و می تواند خطراتی را ایجاد کند یکی از خطراتی که می تواند بعد از عفونت ایجاد شود، چسبندگی در نواحی داخلی بینی استبنابراین برای درمان باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

بی حسی پوست در داخل و اطراف بینی

در واقع زمانی که جراحی انجام می شود ممکن است بعد از جراحی مقداری بی حسی یا بی حسی پوست ایجاد شود که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و حتی اگر بهترین جراحان جراحی را انجام دهند باز هم امکان بروز این عارضه وجود دارد

 

سایر مطالب:

برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی

انواع بوتاکس

اقدامات قبل و بعد از جراحی گوش